10. évfolyamos programozóknak

feladat
Csináljunk egy szimulációt, ami a molekulák mozgását mutatja be:
  • az "edény" - amiben a molekulák mozognak - a teljes képernyő (természetesen a mérete menet közben változhat);
  • az edény közepén van egy függőleges elválasztó fal;
  • a fal közepén nyitható/zárható egy ajtó (checkBox);
  • az ajtó szélessége változtatható (numericUpDown) az ablak magasságának 10 és 90 %-a között;
  • a molekulákat egy alkalmas nagyságú (5*5) kőr szemlélteti;
  • 100 db molekulánk van;
  • kezdetben minden molekula véletlen szerűen helyezkedik el a bal oldali térfélen;
  • minden molekulának van egy véletlenszerű nagyságú és irányú sebessége (én úgy vettem fel, hogy van X és Y irányú sebessége -10 és 10 között);
  • a szimuláció során minden lépésben minden molekula a sebessége szerinti új helyre kerül (én 100 ms-os timert használtam);
  • természetesen figyelni kell az ablak széleinél az ütközésre;
  • a falnál csak a csukott részen ütközik.

molekulák mozgásának egy megoldása

Itt az én verzióm, tanulmányozd (Jó lenne, na csak a saját megoldásod után!).
Erre a hétre "csak" ez a dolog :)
Készíts egy "aktuális" szimulációt!
Induláskor a térben (a teljes ablak) 200 ember (nálam 8 pixel átmérőjű kör) véletlenszerűen mozog. Természetesen a szélekről visszapattannak.
Először mindenki egészséges (zöld).
Ha valahova kattintunk az egérrel, akkor keletkezik egy fertőzött (piros) egyén, aki szintén véletlenszerűen mozog.
Ha egy egészséges egyed ferőzöttel ütközik, akkor az is fertőzött lesz.
Van egy MINDENKI OTTHON MARAD GOMB. Ezt megnyomva az egészséges egyedek nem mozdulnak.
A program kiírja az fertőzöttek számát, és az első fertőzött megjelenésétől eltelt időt.
Természetesen ez nem teljesen a valóság, de...
Az én verziómat itt találod.

A vírusos feladat általam készített megoldása. Igaz nem sok megoldást kaptam :(

A következő kihívás:
Készíts egy MasterMind játékot (Ha nem tudnád mi az, nézz utána!)

  • A játék paraméterei állíthatók legyenek.
  • A színek száma 4-10-ig állítható.
  • A lukak száma 4- a használt színek számáig állítható.
  • Nem lehet ismétlés és üres.
  • A gép rejti el a feladványt.
  • A játékos találja ki a kombinációt.
Most szándékosan nem mutatom meg az én verziómat. Használd a fantáziádat. A legjobb megoldást a karantén végén egy tábla csokival jutalmazom :)

Az én verzióm.

Végül itt van az én verzióm forráskódja.
Tanulmányozzátok. Szeptemberben megbeszéljük.

Mindenkinek jó nyarat kívánok!